Zaštita potrošača: Amazon Prime mijenja svoju politiku otkazivanja u cilju usklađivanja s propisima EU-a o zaštiti potrošača

Izvor: Europska komisija, 10.08.2022.

Nakon pregovora s Europskom komisijom i nadležnim nacionalnim tijelima za zaštitu potrošača, Amazon se obvezao uskladiti svoju politiku otkazivanja s propisima EU-a o zaštiti potrošača. Amazon Prime će omogućiti potrošačima iz EU-a i EGP-a otkazivanje pretplate na platformi u samo dva klika na jasno istaknutoj virtualnoj tipki za otkazivanje.

Ta je promjena bila neophodna radi usklađivanja s propisima EU-a o zaštiti potrošača, odnosno s Direktivom o nepoštenoj poslovnoj praksi. Slijedom pritužbe koju su uputili Europska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC), Norveško vijeće za zaštitu potrošača i Transatlantski dijalog potrošača (TACD), Komisija je u travnju 2021. pokrenula akciju u suradnji s nacionalnim tijelima nadležnima za zaštitu potrošača. Prijavljena praksa otkazivanja odnosila se u većini slučajeva na prepreke prilikom otkazivanja pretplate, uključujući i složenu navigaciju izbornika, nejasne formulacije, zbunjujući izbor i ponavljanja. Amazon se sada obvezao poboljšati svoju politiku otkazivanja te će odmah početi provoditi spomenute promjene.

Povjerenik za pravosuđe Didier Reynders izjavio je sljedeće: „Opcija pretplate putem interneta može biti vrlo praktična za potrošače s obzirom da je to obično vrlo jednostavan postupak, međutim, isto tako bi i postupak otkazivanja pretplate trebao biti jednako jednostavan. Potrošači moraju biti u mogućnosti provoditi svoja prava bez ikakvog pritiska od platformi. Jedno je jasno: manipulativni modeli i prijevare putem sučelja moraju se zabraniti. Pozdravljam odluku Amazona o pojednostavljivanju svoje prakse kako bi omogućio potrošačima otkazivanje pretplate na slobodan i jednostavan način.”

Ako su htjeli otkazati svoju pretplatu, potrošači su ranije morali pregledavati više stranica koje su sadržavale suvišne informacije te nejasno označene virtualne tipke. Amazon je nakon spomenutih pregovora koji su počeli 2021. godine za početak uveo promjene sučelja internetskog portala Prime, tako što je jasnije istaknuto virtualnu tipku za otkazivanje te skratio popratno objašnjenje. Od sada će spomenuti tekst objašnjenja biti dalje skraćen tako da potrošače neće ometati upozorenja i neće ih se odvraćati od otkazivanja. Ukupni rezultat spomenutih pregovora jest taj da će platforma omogućiti potrošačima otkazivanje pretplate u dva jednostavna koraka pritiskom na jednostavnu i lako uočljivu virtualnu tipku za otkazivanje.

Amazon predano radi na provedbi ovih izmjena i dopuna na svim svojim mrežnim stranicama u EU-u i za sve uređaje (stolna i prijenosna računala te tablete).

Sljedeći koraci
Komisija i nadležna nacionalna tijela nastavit će pratiti provedbu obveza Amazona u skladu sa propisima EU-a o zaštiti potrošača.

Osnovni podaci
Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC) povezuje nacionalna tijela nadležna za provedbu propisa EU-a o zaštiti potrošača. Kako bi se riješila prekogranična pitanja, njihovi se postupci reguliraju na razini EU-a.

Nacionalna tijela nadležna su provedbu propisa EU-a o zaštiti potrošača. Zahvaljujući ažuriranoj Uredbi o suradnji u zaštiti potrošača, ona sada imaju jače ovlasti za uočavanje nepravilnosti i za poduzimanje brzih mjera protiv nepoštenih trgovaca. Suradnja se primjenjuje na potrošačka pravila koja obuhvaćaju različita područja poput nepoštene poslovne prakse, e-trgovine, geografskog blokiranja, odmora u paket aranžmanima, internetske prodaje i putničkih prava.


Posljednja izmjena: 10.08.2022.