Građani i poduzetnici u Prelogu educirani o pravima i mogućnostima unutarnjeg tržišta EU

Izvor: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, 04.06.2019.
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta proteklog je vikenda u Prelogu organiziralo događanje „Sve na jednom mjestu“, kao nastavak ciklusa informiranja i educiranja građana, poduzetnika i javne uprave o njihovim pravima i mogućnostima na unutarnjem tržištu Europske unije. Radi se o događanju koje se u kontinuitetu održava u gradovima diljem Hrvatske još od 2017. godine, a u sklopu čega je prigodno održan i 'briefing za gospodarstvenike' na temu „Alati za lakši pristup poslovanju na tržištu EU“.

Stručnjaci Ministarstva tako su, zajedno s predstavnicima partnerskih institucija, građanima i poduzetnicima prezentirali mogućnosti različitih instrumenata unutarnjega tržišta koji su besplatni i na usluzi. Građanima su dane informacije o potrošačkim pravima, a poduzetnici su informirani o slobodnijem prekograničnom pristupu tržištu usluga u nizu djelatnosti, stavljanju proizvoda na tržišta drugih država članica EU-a, sprečavanju prepreka za proizvode te pružanja usluga informacijskog društva i digitalnom gospodarstvu.

Tom prilikom, ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat istaknuo je kako unutarnje tržište EU nudi brojne mogućnosti, od studiranja, zapošljavanja, pa sve do širenja poslovanja u drugu državu članicu. „Od našeg pristupanja EU, u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta, ali i u cijeloj Republici Hrvatskoj djeluje veliki broj različitih kontaktnih točaka i alata, koji omogućuju brz i besplatan pristup ključnim informacijama i pružaju pomoć u ostvarivanju njihovih prava i mogućnosti na unutarnjem tržištu“, rekao je ministar Horvat. Dodatno je naglasio kako građani sve više postaju svjesni važnosti Europske unije, što pokazuje i sve veća izlaznost na izborima za EU parlament. „Kao ministar gospodarstva, redovito sudjelujem na COMPET vijeću gdje se raspravlja o načinima podizanja konkurentnosti država članica i predlažu mjere kojima bi se isto trebalo postići. Iz tog je razloga vrlo važno da aktivno sudjelujemo u takvim raspravama i doprinosimo vlastitim prijedlozima koji reflektiraju stavove naših građana i poduzetnika“, zaključio je ministar.

Predstavljeni svi alati iz EU domene, ali i nacionalno dorađene platforme

Uz njega, ovom događanju prisustvovali su i zamjenik župana Međimurske županije Josip Grivec, gradonačelnici Grada Preloga i Grada Mursko Središće Ljubomir Kolarek i Dražen Srpak, načelnici međimurskih općina, predstavnici Državnog zavoda za mjeriteljstvo, Hrvatskog zavoda za norme i Hrvatske akreditacijske agencije, ali i mnogobrojni gospodarstvenici.

Kako je naglasila pomoćnica ministra Ivana Soić, unutar Uprave za trgovinu i unutarnje tržište Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta formirani su brojni instrumenti namijenjeni građanima, poduzetnicima i javnoj upravi u cilju osiguravanju njihovih prava i dobivanja traženih informacija na unutarnjem tržištu EU. „Ovdje danas predstavljamo alate koji su iz EU domene, ali i nacionalno dorađene platforme, pa smo tako nedavno pokrenuli portal Sve za potrošače, koji na jednom mjestu objedinjuje sve relevantne informacije koje su građanima potrebne kako bi znali kako i gdje realizirati svoja prava“, objasnila je pomoćnica ministra Soić.

Na 'briefingu za gospodarstvenike' stručnjaci iz Ministarstva i nadležnih institucija održali su brojne edukativne prezentacije o svim alatima unutarnjeg tržišta. Također, tijela javne uprave tom su prilikom informirana o korištenju Informacijskog sustava unutarnjeg tržišta (IMI sustavu) za brzu razmjenu podataka, e-kontaktu s gospodarstvom, brzom rješavanju administrativnih problema građana i poduzetnika vezanih za nepravilnu primjenu prava EU-a (SOLVIT) te o obvezama tijela nadležnih za propise koji se ne usklađuju sa zajedničkim pravilima EU-a za proizvode i usluge informacijskog društva (TRIS i Kontaktna točka za proizvode).

Tamo su mogli doznati više o svojim potrošačkim pravima prilikom prekogranične kupovine i kupovine u Hrvatskoj, alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, rješavanju prekograničnih potrošačkih pritužbi putem Europskog potrošačkog centra Hrvatska kao i o njihovim pravima u drugim državama EU-a. Predstavljene su im i prednosti i uštede koje donose e-račun i e-potpis te su mogli saznati sve informacije vezane uz kupnju putem Interneta.

Posljednja izmjena: 06.06.2019.