Što učiniti kada potrošač ne želi primati promidžbene poruke u svom domu?

 

Ako potrošač ne želi da ga trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka, besplatno se možete upisati u javni registar ˝Ne zovi˝ i to posebno ako potrošač ne razumije što trgovac nudi telefonom ili nije u mogućnosti sklapati bilo kakve ugovore telefonom, ako jednostavno ne želi primati takve pozive ili sms poruke ili ako je u obitelji starija osoba koju treba zaštiti od sklapanja ugovora putem telefona.
 

Koje brojeve potrošač može upisati u Registar „Ne zovi“?

 

U Registar “NE ZOVI” potrošač može upisati fiksni, mobilni i prepaid broj telefona.

Zahtjev za upis (obrazac) podnosi korisnik telefon­skog broja – potrošač, trgovcu s kojim je ugovorio uslugu za pojedini telefon­ski broj ili osoba koju potrošač opunomoći.

Operator je dužan u roku od najviše 7 dana upisati broj u Registar “NE ZOVI”, a upis je besplatan.

Obrazac potrošač može dobiti i u poslovnici operatora i na mrežnim stranicama HAKOM-a.

Trgovac ne smije nuditi svoje proizvode ili usluge potrošaču čiji je broj telefona upisan u Registar „NE ZOVI“.
 

Što ako trgovac zove na broj koji je upisan u Registar „Ne zovi“ i nudi svoje proizvode?

 

Ako je trgovac nazvao samo jednom, nakon upisa broja u Registar, potrošač trgovcu treba prvo jasno kazati da je telefonski broj na koji je nazvao upisan u Registar, te ako potrošač nije dao nikakvu privolu trgovcu, tražiti od trgovca da ga ukloni s bilo kojeg popisa kojeg koriste za pozivanje u svrhu promidžbe ili prodaje.
 

Što ako trgovac potrošača neprekidno zove na broj koji je upisan u Registar „Ne zovi“?

 

Tada potrošač može podnijeti prijavu na trgovca nadležnoj tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata ili putem elektronične pošte prijave@dirh.hr.


 


Posljednja izmjena: 23.07.2019.