31. siječnja 2017. godine u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta u Zagrebu održana je 6. sjednica Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača

Na sjednici Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača, prilikom koje je u rad pušten Registar „Ne zovi“, kao zajednički projekt Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i Hrvatske agencije za mrežne djelatnosti – HAKOM, sudjelovali su i potpredsjednica Vlade Republike Hrvatske i ministrica gospodarstva, poduzetništva i obrta dr. sc. Martina Dalić i predsjednik Vijeća Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) dr. sc. Dražen Lučić.

Riječ je o javnom registru telefonskih brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka, tzv. privole. Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača, a posebice je namijenjen potrošačima starije životne dobi, koji koji često i ne razumiju što im se nudi, odnosno nisu niti svjesni da sklapaju ugovor. Za  trgovce koji kontaktiraju potrošača koji ne želi primati pozive ili poruke u svrhu promidžbe, a čiji je broj upisan u Registar, zapriječena je novčana kazna u iznosu od 10,000 do 100 000,00 kuna.

Više o Registru „NE ZOVI“ možete pronaći ovdje  

U prvoj točki dnevnog reda razmatrana je problematika zaštite potrošača vezano uz naplatu odvoza komunalnog otpada od strane davatelja javne usluge i prikupljanje miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada. S obzirom na to da je pitanje zaštite potrošača u području javnih usluga jedno od prioritetnih područja u kojemu se nastoje poboljšati postojeća rješenja, uz članove Nacionalnog vijeća u radu sjednice sudjelovao je i doprinio kvaliteti rasprave i stručnjak iz Ministarstva zaštite okoliša i energetike, kao i predstavnici udruga za zaštitu potrošača.

U drugoj točki dnevnog reda, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, kao tijelo zaduženo za kreiranje i provođenje politike zaštite potrošača, predstavilo je Nacionalni program zaštite potrošača za razdoblje 2017.-2020. godine, kojim su utvrđeni prioriteti četverogodišnjeg razdoblja, a kojima će se unaprijediti postojeći sustav zaštite potrošača, regulatorni okvir i alati za osnaživanje potrošačkih prava i rješavanje potrošačkih pritužbi i sporova.

U trećoj točki dnevnoga reda članovima Vijeća predstavljeno je Izvješće o radu Nacionalnog vijeća u 2016. godini.


Posljednja izmjena: 29.03.2019.