Izvor: Mreža Europskih potrošačkih centara, 26.10.2023.
Europska komisija predlaže nove mjere za pojednostavljenje alternativnog rješavanja sporova na digitalnom tržištu. Prijedlog Komisije sadrži niz noviteta usmjerenih na pojednostavljivanje izvansudskih postupaka i na poboljšavanje zaštite potrošača u EU-u. Cilj predloženih mjera je prilagoditi postojeće propise rastućem digitalnom tržištu te istovremeno proširivati područje primjene Direktive o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova.
Cilj novih mjera
Glavni cilj predloženih novih mjera je omogućiti potrošačima učinkovite, pristupačne i pravedne mehanizme za rješavanje sporova, osobito u slučaju zavaravajućeg oglašavanja, manipulativnih obrazaca na sučeljima, pristupa uslugama i neopravdanog geografskog blokiranja. Ova je inicijativa također i odgovor na rezultate procjene učinka koju je provela Komisija i na potrošački barometar 2023. Osim toga, dio je šire strategije EU-a kako bi se osiguralo da potrošači mogu učinkovito ostvariti svoja prava u rastućem digitalnom i prekograničnom okruženju.
Ključne točke prijedloga
Sljedeći koraci
Europski parlament i Vijeće sad moraju usvojiti prijedlog Komisije.
Želite znati više?
Detaljnije informacije potražite na mrežnim stranicama Europske komisije (EN).