U organizaciji Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta danas je održan Međuresorni dijalog za unaprjeđenje politike zaštite prava potrošača u Republici Hrvatskoj. Na konferenciji su među brojnim uzvanicima sudjelovali državna tajnica Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Nataša Mikuš Žigman, državni tajnik Ministarstva poljoprivrede Tugomir Majdak, viceguverner Hrvatske narodne banke Bojan Fras, pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Ivana Soić, pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj, član Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga Tomislav Ridzak, ravnatelj Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti Miran Gosta i mnogi drugi.
„Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta pokrenulo je projekt izrade Središnjeg portala za potrošače koji će obuhvatiti informacije svih relevantnih aktera iz područja njihove nadležnosti i pravilno usmjeravati građane. Cilj nam je da građani više ne gube puno vremena i da prvenstveno imaju informaciju koje tijelo je nadležno za njihovu problematiku te da na jednom mjestu imaju dostupno sve što ih zanima“, najavila je državna tajnica Mikuš Žigman. U svojoj prezentaciji, pomoćnica ministra Soić predstavila je aktivnosti koje poduzima Ministarstvo u zaštiti prava potrošača te ukazala na potrebu jačanja suradnje svih dionika, koja je nužna kako bi se zaštita potrošača što kvalitetnije provodila. „Svi zajedno moramo promijeniti pristup i prilagoditi se digitalnom dobu te iskoristiti mogućnosti koje nam ono nudi, kako bismo na što brži i efikasniji način pružili pravovremene informacije potrošačima o njihovim pravima“, zaključila je Soić te istaknula kako je današnje okupljanje preko 50 predstavnika različitih institucija i tijela veliki korak naprijed u zaštiti prava potrošača u Hrvatskoj.
Jača međuresorna suradnja nužna je za unaprjeđenje prava potrošača
U sklopu dijaloga „Poduzete aktivnosti i kako dalje?“ državni tajnik Majdak naglasio je međuresornu suradnju kao ključnu u zaštiti prava potrošača i kazao kako Ministarstvo poljoprivrede nije samo tijelo koje brine o proizvodnji hrane, već i njenoj o kvaliteti i podrijetlu, pa time ujedno brine i o zaštiti samih potrošača. Pomoćnica ministra Udovičić predstavila je neke od poduzetih aktivnosti Ministarstva turizma uključujući zakonodavne regulative, ali i one informativne poput edukacija, brošura te sudjelovanje u aktivnostima „Zaštite potrošača“. Koliko je bitna obrazovna reforma u zaštiti potrošača podsjetila nas je pomoćnica ministra znanosti i obrazovanja Kralj, koja je istaknula kako je cilj same reforme naučiti mlade ljude da od samih početaka kritički razmišljaju i budu educirani o svojim pravima, kako bismo stvorili informirane i kompetentne potrošače. Kako se i financijska pismenost direktno odnosi na zaštitu potrošača, na konferenciji su prigodne prezentacije održali i predstavnici HNB-a, Hanfa-e, i HAKOM-a. Viceguverner Fras tom je prilikom predstavio aplikaciju mHNB koja potrošačima omogućuje usporedbu održavanja bankovnih računa i ponuda kredita svih banaka u Hrvatskoj. Član Upravnog vijeća Hanfa-e Ridzak kazao je kako kroz nadzor primjene regulative u poslovanju subjekata nadzora sprječavaju pojave neregularnosti koje mogu negativno utjecati na interese korisnika. Prvi dio događanja zaključio je ravnatelj HAKOM-a naglasivši važnost suradnje između svih aktera politike zaštite potrošača kako bi se stvorio optimalan i standardiziran sustav primjenjiv za sve javne usluge.
Na temelju zaključaka radionica izradit će se preporuke za Vladu RH
Drugi dio događanja bio je posvećen civilnim društvima za zaštitu prava potrošača na kojima su se predstavile udruge i podijelile svoja iskustva, te objasnile kako one sudjeluju u zaštiti potrošača. Između ostalog, predstavljena su i tijela Vlade koja pružaju podršku djelovanju udruga u Republici Hrvatskoj. Konferencija je završena radionicama koje su imale za cilj odgovoriti na pitanja što je potrebno poduzeti da se unaprijedi područje zaštite potrošača u Hrvatskoj, te kako ojačati civilni sektor na području zaštite potrošača.
Zaključci svih sudionika, raspoređenih u šest različitih skupina, išli su u istom pravcu s naglaskom na važnost nastavka jačanja međuresorne suradnje kakva je postignuta samim okupljanjem ovolikog broja predstavnika različitih institucija na jednom mjestu. Nadalje, nužno je uspostavljanje zajedničke platforme za dijalog svih dionika procesa zaštite prava potrošača u Republici Hrvatskoj, a poseban fokus ostaje na informiranju građana i edukaciji trgovaca. „Sve ove zaključke uputit ćemo i raspraviti na Nacionalnom vijeću za zaštitu potrošača, koje će na temelju istih izraditi preporuke za Vladu Republike Hrvatske“, istaknula je na samom kraju pomoćnica ministra Soić.